torsdag 30. april 2009

Om venterom, ventelister og garn...

Normalt sett så er det å sitte på venteværelset til legen temmelig kjedelig, men igår var jeg så heldig å komme over et gammelt Hjemmet med oppskrift på denne flotte jakka/kåpa fra PT-design.

Gikk pent inn til dama i ekspedisjonen og spurte om jeg kunne få rive ut oppskriften. Hun bare lo og sa at det stadig var noen som rev ut masse fra bladene. Hun hadde aldri opplevd at noen spurte om lov før, så premien var at oppskriften ble med meg hjem! Jippi!!!!!!!

Lykkelig over å ha funnet et nytt prosjekt, og funderende over hvilken plass på "ventelisten'" den skulle få, trasket jeg mot Bogerud for å bytte litt garn.

9 nøster gult og grønt bomullsgarn ble byttet inn i dette Alpakka/silke garnet. "Evelyn Clark", synes jeg å høre at det roper.... 

Enda et prosjekt på ventelisten....  Jeg begynner å få kraftige assosiasjoner til en gammel barnesang: "Lang, lang rekke, xxx ut av rekken går..."  og enda var ikke dagen over...

På kvelden var jeg en tur på Vinterbro og var (selvsagt!) innom Garn- og kunstbruket.Til min store lykke har de Hifa sitt kamgarn! Sjekk alle de flotte fargene:

Det garnet må jo være perfekt for å prøve ut å strikke sjal på denne måten her.  Og da sier jeg bare: "Lang, lang rekke, xxx ut av rekken går..."  

2 kommentarer:

  1. Det var en delikat og flott kåpe. Misunner deg som orker tanken på så store strikkeprosjekt - jeg er mest på tøffelstadiet... ;-)

    SvarSlett
  2. Å, den kåpa var jammen fin. Ha en fin langhelg!

    SvarSlett